Dag 25 Ventura - Monterey (300 mile)

18 augustus 2014 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vandaag moesten we helaas alweer ons huis in Ventura verlaten. We waren van plan om 09.00 uur weg te rijden. We moesten een lang stuk rijden en wilden bij aankomst een beetje verkennen en een walvis boottocht boeken.

De planning hebben we niet helemaal gehaald(reizen met pubers) maar we waren om 09.30 weg. Eerst hebben we nog even lekker ontbeten in het mexicaanse gedeelte van Ventura, op Ventura blvd. Daarna km's gemaakt. Petra had het reizen gemist, dus ze kon weer een dagje haar hart ophalen.

Ik had een leuke show van Najib Amhali offline gezet met Spotify.(echt een uitkomst). En we hadden weer schitterende natuur. Veel langs de kust en wat punten afgesneden via de 101.

Veel landbouw hier in de buurt. Isabel vroeg onderweg, waarom ruikt het hier zo naar broccoli? Ik wees naar de mega velden vol broccoli en toen snapte ze het.

We zitten in de Travellodge. Niet een top hotel maar prima te doen. We hebben 1 kamer met 2 queensize bedden. Het enige is dat we onder een aanvliegroute zitten. ze komen heel laag over.

Na alles uitpakken en settelen zijn we richting de haven gegaan. Een hele leuke en authentieke fishermanswarf. Veel leuker dan San Francisco.

De zeeleeuwen lagen in de haven op een paar pontons en zwommen rondjes als ze zin hadden. We hebben voor morgen 10 uur 's ochtends de walvis tocht geboekt. 's ochtends was aan te raden omdat het water dan rustiger is... dus zie je meer.

99% kans dat we walvissen gaan zien. Super gaaf. We verheugen ons erop. Vooral Peet kan eigenlijk niet slapen vanavond door de spanning. Misschien gaan we zelfs een orca zien, maar die zijn zeldzaam. We zijn blij dat we tot Monterey gewacht hebben. We konden ook in Ventura een walvistocht doen, maar dat was een hele dag en de kans was niet groot dat we iets zouden zien.

's avonds hebben we lekker gegeten bij een vis restaurant. Isa en ik hadden krab, Peet kreeft. Joost is niet zo'n vis liefhebber dus hij had spaghetti.

Morgen Walvissen, Joehoe.

ps Je merkt aan vooral Joost dat hij ook wel weer zin heeft om naar huis te gaan. Peet en ik genieten nog even van de laatste paar dagen.