Dag 23/24 Ventura

17 augustus 2014 - Ventura, Verenigde Staten

Onze laatste 2 dagen in Ventura hebben we lekker ontspannen.

Zaterdag hebben de kids tot 2 uur gehangen en tv gekeken. Peet heeft een aflevering van The Killing gekeken, en ik heb de auto gewassen en geprobeerd bij een fietswinkel een shirt te kopen.

De auto zat nog steeds onder de modder van Monument Valley en ik wilde niet gelijk heel veel vragen over offroad rijden krijgen.

De fietsenzaak was ook lekker. Eerst kwam ik er te vroeg, hij ging pas om 11 uur open, en ik stond met een paar mensen te wachten. Uiteindelijk ging de winkel niet open. We kwamen er 's middags nog langs en toen was hij nog steeds dicht. Daar kan ik dus niet meer heen want hij is dicht op zondag en maandag... en dan gaan we al weer verder.

Na een lekkere brunch zijn we naar het strand gegaan. Het was niet al te warm maar wel goed te doen. We besloten om lekker in het huis te BBQ'en. We hebben ook een paar mega bakken ijs gekocht als toetje.

Thuis bleek dat ik de verkeerde spareribs had gekocht. Die waren niet voorgegaard. Dus 2 uur wachten op de ribs.... wel ontzettend de moeite waard. Ze waren heel lekker gekruid en heerlijk mals.

Zondagochtend zijn Peet en ik begonnen met een stuk hardlopen. Lekker langs t strand. We parkeren bij een surf strand en gaan vanaf daar langs de kust.

Het begon al lekker warm te worden dus we hebben t op 4 km gehouden. een mooie afstand voor de vakantie. Daarna konden we lekker bijkomen en kijken naar de surfers.

's middags hadden de kids weinig zin om wat te doen. Peet en ik zijn even naar de Walmarkt gegaan. We hadden nog een koffer nodig. We hadden ook op ons lijstje staan om bij " LURE " te gaan eten.

Dat is een super lekker visrestaurant in Ventura. We kwamen er 's middags langs en hebben gelijk maar even voorgeproefd. Lekker wijntje met een paar oesters en vis taco's. Ze hebben hier vaak 's middags happy hour waarbij je starters voor de helft kunt bestellen.

Het beviel ons echt heel goed. Lekker eten, mooi restaurant en prettige bediening. Na nog een half uurtje kite surfers te hebben gekeken zijn we terug gegaan.

We hebben 's avonds heerlijk gegeten en ons voorbereid op ons vertrek op maandag ochtend.

1. Irene:
    19 augustus 2014
    Lieve schatten, how many pounds did you gain?
    De vleespotten van Egypte en dan nog eens oesters van Nan-Kee......... En hoe zit het met de groente? Nog een paar dagen en we zullen het zien.
    Nog heel veel plezier!!!!!En a big hug
  2. Jeroen:
    20 augustus 2014
    Gaaf! Goed bezig met dat hardlopen....