Dag 26 Monterey

19 augustus 2014 - Monterey, California, Verenigde Staten

Na een gebruikelijk hotel ontbijt( veel cakejes en weing ei) stond een whale watching op het programma. Voor 20 dollar kon je op het bovendek staan. Dat vonden we te dol( echte nederlanders) , dus benedendeks de zee opgevaren. De deining van de boot is heftig, maar eenmaal op zee zien we een aantal humpback whales in de verte, alleen of met zn tweeën. Zo mooi om te zien. Eigenlijk niet uit te leggen. Ze ( die humpback whales) reizen van Mexico en weer terug naar Monterey. Daar vooral veel voeding . Door een canyon in het water, zeer voedingsrijk/visrijk gebied. Na twee uur helaas weer terug varen naar Monterey. Na deze ervaring hebben we de 17 mile drive gedaan. Een prachtige rit langs de kust met mooie scenic views. In dit gebied, wat vooral rijken heeft geprikkeld er een prachtig huis neer te ztten ( en golfbanen aan te leggen) ook veel wild life, o.a zeeleeuwen, pelikanen en andere vogelsoorten. Een prachtige rit.

Na een korte pauze in onze kamer, richting downtown, waar net een leuke braderie was. Daar wat gegeten en gedronken. Perfecte dag weer!

Morgen naar San  Fransisco ( waar we begonnen)

ps: irene, ik geef geen details over mijn gewicht;-)...maar t valt wel mee. Vooral omdat t vaak heek warm was en je geen trek hebt.