Dag 28 San Francisco

21 augustus 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De laatste dag in de USA. Gisteravond nog lekker gegeten in een bistro met live jazz muziek. Bleek een bistro te zijn waar we de tweede avond hadden gegeten. Vergeet je maar zo, de tijd en je beleving ervan is weer anders, maar erg grappig dat we dus twee keer in dezelfde tent hebben gegeten....( dat kan echt niet, heel suf)

Vanmorgen fietsen gehuurd en een fietstocht gemaakt naar the golden gate bridge. Wat een ervaring!! Het fietsen in een stad als SF is leuk en we hebben ook echt super uitzichten gehad en gefotografeerd. Verder heel stijle hellingen bedwongen....erg gaaf. Alleen de ferry die we na the golden gate terug zouden nemen, hadden we niet goed ingeschat. Die bleek op vaste tijden te gaan, wat ons schema  met de Alcatraz tour in de war bracht. We hebben het niet gered....dus 150 dollar door de plee en dus geen alcatraz tour, even balen, maar de dag was er niet minder om. Relativeren dus....iedere vakantie heeft en tegenslag nodig en wij hebben er nog weinig gehad, Hooguit het nieuws dat mij lieve schoonmama is opgenomen. We hadden er rekening mee gehouden, maar was toch vreemd niet bij haar te kunnen zijn. Mijn klinische blik werd weer geactiveerd. Het gaat gelukkig weer beter met haar. En morgen vliegen we terug.

Vanavond nog wel heerlijk gegeten  in een bistro. Oscar was moe en sliep al vroeg. Ik nog even in de lobby en waagde mij aan een kleine wandeling (Nee, mam, ga je dat echt doen alleen, en al die zwervers dan...) Ik werd inderdaad als vrouw alleen continu aangesproken door zwervers, maar heb toch nog wat leuke pictures gemaakt ter herinnering. Zo'n hotel downtown is toch echt heel leuk en je krijgt meer mee van het avondleven...

Morgen vroeg op om de koffers te pakken en nog een keer op een authentieke American way ontbijten.  We zullen t  missen........