Dag 12 Blanding - Flagstaff (273 mile)

5 augustus 2014 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Vanuit Blanding gaan we vandaag naar Flagstaff.
We hebben met de kinderen afgesproken dat we een beetje op tijd op gaan staan. inmiddels spreken we minstens een half uur eerder af dan dat we echt weg willen en dan halen ze het meestal nog niet. Maar goed, het is ook vakantie.
Na alles weer in de koffer gepropt te hebben kunnen we even gaan ontbijten(bij een hele leuke diner met lekker ontbijt), tanken en ijs voor de koelbox kopen.
Het is een flinke rit die we voor de boeg hebben en we wisselen weer van staat. We komen uit Utah en gaan naar Arizona. Er zijn geen snelwegen, het zijn allemaal autowegen. En het blijft maar klimmen en dalen en dat kost nogal tijd. Maar we hebben wel schitterende uitzichten. We rijden door een Navajo reservaat. De paarden lopen los door de bergen in kleine groepen. We zien ook kleine nederzettingen van de Navajo.
Na ongeveer 6 uur in de auto komen we bij Flagstaff. Het voelt als een stukje beschaving als je de mc donalds en burger king weer ziet. Vreemd eigenlijk.

Flagstaff is een gemiddelde stad in de US. We zitten in de Days Inn aan route 66. Wauw, alweer een stukje geschiedenis. We moeten gelijk denken aan de broer van mijn moeder, Peter, die deze route graag met zijn zoon op de motor had willen doen. Helaas is dat er niet van gekomen.

In Flagstaff blijkt ook een studiegenoot van Petra te zijn met zijn gezin. Na wat rondkijken in het historische deel van het stadje gaan we even wat drinken met hen.
Eindelijk weer een wijntje na een paar dagen geen drank behalve een gekregen biertje.
Daarna hebben we heerlijk tepanyaki gegeten. Wel anders dan bij ons, een amerikaan stond aan de plaat.

1. Ernst:
    8 augustus 2014
    Weer erg genoten van jullie reisverhalen, fantastisch hoor, blijf genieten wij doen dat inmiddels in Toscane ,groet Irene en ernst
  2. Jeroen:
    20 augustus 2014
    Tepanyaki met heel veel saus zeker? ;-) leuk man. Wat kan een wijntje dan weer lekker smaken he!?