Dag 16 San Diego

9 augustus 2014 - San Diego, California, Verenigde Staten

Na een zeer summier ontbijt( wisselt sterk per hotel/ motel) zijn we richting downtown San Diego gegaan. De gaslamp district, beroemd om zijn lampen, is een van de oudste wijken. Je kunt er gezellig eten, er. Hangt een gemoedelijke sfeer. Daarna hebben we een vliegdek schip bekeken. De Amerikaanse marine is al sinds 1904 in San Diego gestationeerd. Dit schip deed geen dienst meer. Met name ons mannelijk gezelschap was onder de indruk, maar ik moet toegegeven, het is een bijzondere ervaring om het eens van dichtbij  te zien. De straaljagers had ik al van dichtbij gezien op vliegbasis Soesterberg , waar mijn vader lange tijd heeft gewerkt en ik als jong meisje vaak kwam.  Er is in Amerika veel respect voor de veteranen. Ze krijgen voor allerlei dingen korting of het is gratis en worden ruimschoots geëerd . Er was nog een officiële ceremonie op het schip, dus stiekem even een echte officer op de foto gezet( leek net Richard Gere)

s middags naar la Jolla beach, een sjiek strand. En daar heerlijk genoten van een uurtje niks doen  en zonnebaden...afsluitend een borrel op het strand bij zonsondergang. Hoe goed wil je het hebben??

In de baai, vlakbij het hotel hebben we lekker gegeten. En een hotel geboekt voor los Angeles.