Dag 17 San Diego - Los Angeles (211 mile)

10 augustus 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag is het een grote dag.... een feestdag zelfs... Joost wordt 17 jaar. Hij heeft de pech dat hij vaak tijdens de vakantie jarig is.... dit jaar ook weer.

En na vorig jaar, toen hij 16 werd, zijn eerste officiële biertje met ons gedronken te hebben, mag hij dat hier in Amerika niet doen natuurlijk. Daar moet je geen 18 zijn, maar zelfs 21. In San Diego waren ze niet zo streng als het om alcohol bestellen ging(voor ons dan) maar in LA moeten wij zelfs onze ID laten zien. Hoe geschift kun je zijn.... maarja.

Anyway, een feestdag, een reisdag, een shopdag.... Vandaag gaan we naar Los Angeles..

Eerst nog even wat cultuur historie doen... De italiaanse wijk moest nog even met een bezoek van ons vereerd worden. Viel erg tegen eigenlijk. Heel klein en vervallen. We hadden nog niet ontbeten, dus we zijn maar even in het gaslamp district gaan ontbijten.

Gaslamp is echt een goed district om te eten en uit te gaan. Dikke tip

Maar we gaan nog 'even'  via een Outlet. Outlet in Cabazon leek de beste en redelijk op de route. De kids willen graag shoppen en hebben eindelijk iets voorbereid voor de vakantie. Welke merken ze willen zien... nouja pubers he? iets is beter dan niets.

De outlet bleek alleen een stukje verder dan verwacht en behoorlijk uit de richting. En het was ook nog eens 40+ graden Celcius.

Na een uurtje of 2 shoppen, de prijzen vielen uiteindelijk best tegen, zijn we verder gegaan. Op naar t hotel.

De spits komt al erg vroeg op gang dus een tijd in de file gestaan. Maar uiteindelijk kwamen we bij ons hotel. "Angeleno".

Een plaatje.. het is een toren, om de hoek bij het Getty gebouw. in Bel-Air. We waren aangenaam verrast. goede prijs-kwaliteit verhouding.

Vallet parking hadden ze ook. Prettig maar ook lastig. Je moet alles gelijk uit je auto hebben en je voelt ook een beetje druk omdat er een mannetje staat te wachten om je auto weg te zetten en de volgende autos al weer achter je staan.

We zaten op de 11e etage met een schitterend uitzicht. We hadden ook voor de 1e nacht 2 kamers geboekt. Even een beetje privacy voor iedereen. De kamers zaten wel aan elkaar vast dus we konden lekker bij elkaar binnen lopen.

Joost wilde voor zijn verjaardag graag italiaans eten. ik dacht dat ik een goed tentje had gevonden op tripadvisor. We konden lopen naar wat meer een italiaanse snackbar leek. Erg lekker gegeten maar weinig flexibel. Koffie kon niet meer. "The coffee machine is already closed", zei de ober....Toen hebben we maar even koffie gedronken op de bovenste etage van het hotel. Erg mooi uitzicht.

En de matrassen. zo ontzettend lekker geslapen.

1. Jeroen:
    20 augustus 2014