Dag 18 Universal Studios Hollywood (20 mile)

11 augustus 2014 - Universal Studios Hollywood, Verenigde Staten

Yeah... eindelijk. We gaan vandaag naar Universal Studios.

We hadden de dag ervoor nog wel even twijfels. We hadden de prijs niet zo gecheckt... En we hadden de tip gekregen om Front of Line passes te nemen. Anders sta je zo lang in de rij dat je nog niet de helft ziet.

Vroeg op, opschieten, het park gaat al om 9.30 open en sluit al om 22.00 uur... veel te doen dus aktie. Blijkt elke keer lastig voor de pubers... zelfs voor iets als US.

De navigatie bracht ons er keurig naartoe. Toen parkeren. Ik moet elke keer denken aan ons eerste kwartier in detroit. Ik stond te trekken aan een bagage kar, waarvan ik dacht dat ie vast zat. Komt er een kerel aan en die zegt " nothing in America is free man". Een waarheid als een koe.

Parkeren. Kiezen: normal, priority en luxery. Petra had gelezen dat normal wel 15 minuten lopen zou zijn, dus we hebben priority gekozen. Dat was idd vlak bij gelukkig.

Na enkele rijen waren we in het park. We hadden toch maar voor Front of Line passen gekozen.

Toen we ze hadden bleek dat het " One time Front of Line " passen waren. Je kunt dus maar 1 keer voorkruipen. Dus je bent bijna binnen, staat er een aardige verkoopster van US dat we het kunnen upgraden naar VIP. Hebben we voor 200 dollar per persoon extra gratis eten en drinken EN mogen we zoveel voordringen als we willen.

Dat vonden we wat te gortig, dus we hebben bedankt.

Nog even even twee mindere puntjes:

- Er is geen harry potter "weg is weg".... dat is in orlando.. hadden we fout gezien

- het park is niet zo groot als bijv de efteling...

Maar.... het park zelf.

Het was 1 groot feest. Petra keek al weken uit naar Jaws. Dus we zijn begonnen met de studio toer... je gaat in een karretje over het terrein van Universal. Echt leuk want je ziet de studio's(weinig aan te zien trouwens), je ziet sets die ze nagemaakt hebben, oude spullen uit films bijv Back to the future, Jurassic Parc... etc

Daarnaast een western set, en zoals zij het noemen " little europe". Een klein dorpje dat ze verbouwen naar wens. Vooral teksten op winkels en straatnamen veranderen ze. Het leuke is dat ze stukjes uit films laten zien die daar opgenomen zijn.

King Kong scene waarbij een overstroming en een trein die op je afkomt... spannend. en als kers op de taart: Jaws.... met het meer en het bootje en een explosie.

Gelukkig zijn we er levend uitgekomen want er was nog veel meer te zien.

We hebben erg genoten van de WaterWorld show met bekende acteurs erin en de transformers ride. Erg spectaculair.

Wat we allemaal super vonden was " Despicable me" en Krustyland van de simpsons. Die 2 waren wel onze toppers.

Shrek was erg leuk maar minder spectaculair.... je kunt duidelijk merken wat de nieuwe en de wat oudere attracties zijn.

We hebben ook nog een show gezien waarin ze alle special effects uitleggen. was ook erg leuk en grappig hoe simpel sommige dingen zijn.

Het was ontzettend druk in het park en het was erg heet. maar we hebben wel super genoten. nadat we wat gegeten hadden 's avonds op het park konden we nog een paar keer in de rij om onze favorieten nog 1 of 2 keer te doen. De rijen waren nu minder dan een uur gelukkig.

De front of line passes waren trouwens geweldig. We liepen echt alles voorbij en zaten in no-time in de attractie. Erg gaaf.

Om kwart voor 10 zijn we naar t hotel terug gegaan... helemaal gebroken maar voldaan.... een top dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ernst:
    14 augustus 2014
    Ga zo door, fijn dat jullie zo genieten en heerlijk hoe overdreven alles is in de US groet pap
  2. Irene:
    14 augustus 2014
    Wat heerlijk dat jullie grootste wens in vervulling is gegaan! Moet je je als bijna 70 bent ook legitimeren voor een biertje? Wat een land is het ook.
    Keep taking it easy and stay relaxed. how do you manage that rollercoster beside the roadblocks?
    A hel of a job. Hebben jullie een residentie gevonden voor de laatste week?
    Liefs uit het Bunnikse waar van Dijks Boekenhuis de boeken voor de buurdames in verband met hun vakantie, in de vestibule zet. maar zij zijn net vertrokken, dus de eerste schooldag van het OZL is nog ver weg.
  3. Oscar Tasseron:
    14 augustus 2014
    Fijn dat jullie weer terug zijn en dat jullie het goed gehad hebben. De rollercoaster is best vermoeiend hoor. al die indrukken. Maar zo de moeite waard.
    Ik heb nog een verslagje geschreven..... en morgen nog 1 tje. en nog een paar foto's. het is nu 01:40 dus ik ga maar eens slapen.....
    Liefs,
    Oscar