Dag 19 Hollywood - Annaheim (78 mile)

12 augustus 2014 - Anaheim, California, Verenigde Staten

Dag 19, alweer verplaatsen. Vandaag gaan we naar een baseball wedstrijd. De los angeles ANGELS vs. Phillies. De game begint om 19:05. Het stadion is in Annaheim. We hebben besloten om daar een hotel te nemen zodat we 's avonds niet helemaal terug hoeven. Goede keuze zou blijken. We hadden geen idee hoe lang een wedstrijd duurt.

Maar we hebben nog een dag voor de boeg en die gaan we eerst goed besteden. We willen graag het " HOLLYWOOD " sign zien. en Hollywood natuurlijk.

Snel in de auto gesprongen en naar hollywood geknald.....nouja geknald, spits rond LA is 24/7 lijkt het. Maargoed. we komen er wel.

We zullen het hotel trouwens missen. Eindelijk een lekkere cappuccino. Bijna nergens hebben ze lekkere koffie. Alleen 'drip'. en dan nog zo slap dat het thee lijkt als het in de kan zit. En starbucks is lekker maar ze zijn er zo traag.

Ik had op fora gelezen hoe je moest rijden om de hollywood letters goed te zien. Niet gelukt natuurlijk maar wel een mooi ritje door de heuvels. En we kwamen zo maar op hollywood drive uit. makkelijk parkeren daar. valt helemaal niet tegen.

Eerst maar eens ontbijten. We vonden Mel's Diner in een zijstraatje. Heerlijk ontbijt in een echte ouderwetse diner.

Daarna op zoek naar het Chinese Theater. Waar de Oscar uitreiking is. Je wordt doodgegooid met souvenir shops en celebrity tours. Wij wilden eigenlijk een hop on - hop off doen. maar hebben besloten voor de sterrentour.

De avond ervoor hadden we natuurlijk gehoord dat Robin Williams zelfmoord had gepleegd. We zagen beelden op het journaal dat ze verslag deden vanaf de ster op de walk of fame.

Dit kwamen we nu natuurlijk tegen. Het zag er erg vreemd uit. meerdere verslaggevers met camera's, uitzend auto's, etc. en er lagen ook nog bloemen.

Toen de toer in. We hadden Danny Ray als toergids. Hij wist erg veel van de sterren. Hij reed rond de omgeving, en liet ons zien waar de sterren wonen/woonden. Op dit hoekje is dit en dit gebeurd. Achter dat raam is Michael Jackson overleden. etc, etc. Hij bleek naast toergids ook journalist voor een australische krant te zijn. De red carpet insider. Af en toe een quizvraag van onze gids, onder andere de vraag wie er op dezelfde dag overleden is als Micheal Jackson. Geen idee waarom, maar Peet wist het antwoord en riep enthousiast : Farah Fawcett. Gids helemaal verbaasd: "You will be my best friend forever". Kort daarna toch een kleine teleurstelling toen Danny Ray vertelde dat de prachtige hotelkamer (penthouse) in Pretty woman helemaal niet bestaat. Die scenes zijn opgenomen op een filmset. Veel bruidsparen zijn steeds weer teleurgesteld als blijkt dat je daar dus niet je huwelijksnacht kunt doorbrengen.

We kwamen helaas niet dicht bij het hollywood sign.

Verder leuke toer gehad en veel gezien. De kinderen kennen natuurlijk veel niet en je vraagt je af waarom sommige huizen zo lelijk zijn. we hebben geen sterren live gezien helaas.

Nog nog even wat gedronken te hebben zijn we in de auto gesprongen. We moesten ri Anaheim.

Toen we eindelijk bij het hotel kwamen was het even na 18.00 uur. We vroegen aan de receptionist of we nog konden eten voor we naar het stadion gingen. Dat konden we beter in het stadion doen. Hij zou een taxi voor ons bellen. Wij hebben even snel onze spullen in de kamer gezet en spullen gepakt. Truitjes, foto camera.

Grappig was dat de taxi chauffeur een pakistaan was, net als de receptionist. Het stadion was vlakbij. We moesten door een security check en toen had ik een probleem. Ik had mijn camera bij me met een telezoom lens. Van de dame was de lens te lang... ik mocht m niet mee. Ze hadden geen kluisjes oid. ik moest naar een station in de buurt om de lens daar in een kluisje te leggen.

Ik dacht slim te zijn en de lens van de camera te halen. Ik heb de lens in mijn trainingsjack jaszak gedaan en de camera in mijn tas... toen bij een andere ingang zonder problemen naar binnen... YES.

De wedstrijd was super leuk om te zien. Joost had de spelregels opgezocht zodat hij ons het spel uit kon leggen. We hadden niet te dure plaatsen maar zaten toch goed. En het is echt een familie uitje. Ik ga t niet helemaal uitleggen maar tussen de wissels tussen het slag team en het veld team zat even tijd... en tussen de innings nog meer. Tussen de innings deden ze wel leuke activiteiten met kinderen. echt grappig. 1 onderdeel was de kisscam. Die ging door het publiek en waar hij bleef steken gingen stelletjes zoenen. Bij 1 vrouw die tussen 2 mannen zat gingen een man en een vrouw zoenen, en deed de andere man de vrouw een huwelijksaanzoek via een t-shirt dat hij onder zijn t-shirt aanhad. heel apart maar wel grappig. Iedereen ging staan en klappen.

Gelukkig wonnen de Angels dik 7-2. Een leuke avond en weer een stukje amerika en amerikaanse traditie geleerd.

In het hotel hebben peet en ik nog even gezocht naar een onderkomen voor de komende dagen..... dat hadden we nog niet nml. Maar ook nu lukte het nog niet om iets te vinden waar we tevreden over waren.

We zochten iets met ruimte in de buurt van het strand.... we moeten even onthaasten. We hebben het leven van een "wanted person" geleefd. Bijna elke dag wisselen van hotel, leven uit een koffer en altijd in restaurants eten. Ook bij de kinderen merken we dat ze toe zijn aan wat rust en ruimte.

Nouja morgen nieuwe dag, dan vinden we wel iets.

1. Irene:
    14 augustus 2014
    Zo komt het ook over alsof je nog snel allerlei intermezzo' s het hoofd moet bieden keuzes moet maken uit een enorm aanbod. Moet anticiperen op allerlei strikvragen en inventief moet zijn in een situatie waar je je camera in gedeeltes mee naar binnen krijgt in plaats van in zijn geheel. Een beetje als de security van Ryanair waarbij ik een steekpen aan mijn bloes heb en die niet als zodanig wordt herkend , Het nieuwe flesje zonnebrandspray dat in de trolley meehet vliegtuig in moet, wordt weggegooid, even als 200cc water. Etc. Het zal CHengen wel zijn. Thuis blijkt : het schaartje en nagelknippertje zitten nog keiurig waar ik ze heb opgeborgen. Goede rontgen! Houd goede moed De reinheid rust en regelmaat staat binnenkort weer op de loer en dan denk: Zal ik mijn biezen maar weer eens pakken ? Moderation in all things, including moderation. Liefs