Dag 21 Ventura

16 augustus 2014 - Ventura, Verenigde Staten

Voor het eerst in drie weken was het mogelijk om niet vroeg op te staan. We hadden geen programma. Dus de kinderen hebben heerlijk uitgeslapen. Daarna uitgebreid gebruncht op het terras met de prachtige view.

Richting het strand gereden. In Ventura staat een oude missiepost, die de franciscaner pater's gesticht hebben om de indianen te bekeren. Daarnaast maakten zij goed gebruik van hun goedkope arbeidskracht. We hebben de missiepost even bekeken. Later in de middag hebben we op het strand gelegen. Het strand hier is uitgestrekt en daardoor niet heel druk. Ondanks dat toch veel lifeguards. En meewen die je omsingelen om stiekem je tas te checken als je gaat zwemmen.

Het is geen strand met strandpaviljoens zoals bij ons. De haven biedt wel een paar eet gelegenheden. Nog even een folder gevraagd voor het whale watchen. Uiteindelijk besluiten we om te wachten tot Monterey. Daar is de kans dat je veel ziet groter door de ligging en hoef je niet een hele dag te varen om iets te zien. Oscar en ik hebben samen een boodschap gedaan en wilde wat eten afhalen. Maar toen we in het Indiaas restaurant stonden, bedachten we dat daar eten net zo makkelijk en gezellig was. Dus kids opgehaald en aangeschoven aan een laag tafeltje (op Peet's verzoek, vond zij  zo autentiek;-)) Vooral Joost moest met de benen in de nek eten. Maar het heeft ons wel gesmaakt.!

Omdat er een Google tv aanwezig is in het huis, hebben Oscar en ik nog even een serie gekeken: the Killing. Helaas viel ik bij aflevering twee al in slaap, dus moet ik nog wat inhalen deze dagen.

1. Irene:
    16 augustus 2014
    Hebben Joost en Isabel erg genoten van de obesevictoms?
    Volgens mij zijn jullie geen ounce aangekomen.
  2. Oscar Tasseron:
    19 augustus 2014
    haha... nou volgens mij slepen we wel wat extra kilo's mee naar NL. Wij en zijn verbazen zich wel continue over de obese mensen