Dag 6 Beatty - Las Vegas(284 mile)

30 juli 2014 - Beatty, Nevada, Verenigde Staten

Death Valley... Een van de heetste plekken op aarde. En het laagste punt van de VS. Peet en ik wilden een zonsopgang meemaken. We zijn om 05 uur opgestaan om naar een beroemd punt te gaan. Ik had dit de vorige dag van een local gehoord. We moesten een half uurtje rijden, maar dan heb je ook wat.

We zagen een hele mooie zonsopgang waarbij de bergen continue van kleur wisselden.

Daarna hebben we de kinderen wakker gemaakt. We wilden nog door Death Valley rijden en Zabriski point bekijken. Dat is een uitkijk punt waarbij je heel mooi overzicht hebt op zandduinen en bergen. Het is er zo heet dat je het meeste uit de auto bekijkt. Na een kwartiertje op zabriski loop het zweet in stromen van ons af.

Daarna Las Vegas ingetypt in de navigatie en op weg. De hele route is eigenlijk woestijn. Tot je in de buurt van Las Vegas komt. Daar beginnen de huizen al een mijl of 15 voor de strip. Er wonen ongeveer 500.000 mensen

Het rijden van de ene plek naar de andere is trouwens een belevenis op zich. Het landschap is zo mooi en continue afwisselend. Op sommige plekken voel je je de enige. We hebben tussen de middag gegeten bij een truckstop.