Dag 5 June Lake - Beatty (205 mile)

29 juli 2014 - Beatty, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag alleen een rit op het programma. Van June Lake(waar we in het schemer aankwamen dus niet veel van gezien hebben) naar Beatty.

Na een lekkere douche hebben we de spullen ingepakt en ingeladen. We hadden de vorige avond al een echte amerikaanse diner gezien waar we wilden ontbijten. Joost had eindelijk zijn pannenkoeken met chocolade als ontbijt. Isabel heeft die ook maar genomen.

Peet ging lekker aan de French toast en de eieren.

Daarna nog even naar de general store voor wat water en ijs voor de koelbox(het motel had geen ijs machine) en een hele leuke hoed voor Petra.

Beatty ligt aan de rand van het natuurpark Death Valley, maar wel midden aan de rand.

We rijden een schitterende route via Bishop. Bij Bishop staat een bord dat de komende  90 mile geen benzine stations beschikbaar zijn. En dat blijkt het geval. Ik besluit om vandaag maar eens rustig aan te rijden(gister ging ik best lekker door de sonora pass). Met een rustig gangetje van 35 mile reden we een mega lange weg. We zijn een paar keer gestopt om foto's te maken van het adem benemende uitzicht. Het was flink klimmen en dalen. Maar schitterend. En iedereen is fris gebleven. dus dat is ook fijn.

We posten nog wat foto's van de route.

Toen we aankwamen in Beatty konden we de Death Valley Inn makkelijk vinden. Heerlijke kamer, wel met z'n 4en op de kamer. Maar wel gezellig. En lekker in het zwembad gezwommen.

Ik had trouwens wel honger, dus Peet en ik zijn even naar DE chili tent van Beatty geweest..Het heet " Happy Burro and Chili".  Het zag er niet uit, maar de recensies zijn meer dan lovend. Klik op de link voor foto's... een belevenis... en geen woord teveel gezegd.

We wilden trouwens naar Mel's Diner maar die was wegens brandschade gesloten... ook grappig.

Zie de foto's. die zeggen meer dan duizend woorden.

Verder is Beatty vooral woestijn. en veel trailers.

1. Ernst:
    30 juli 2014
    Nog steeds leuk en fijn jullie even gezien te hebben, groet pap
  2. Lucien:
    31 juli 2014
    Super leuk om jullie verhaal te lezen. Veel plezier.
  3. Irene:
    31 juli 2014
    Wij zijn helemaal niet jaloers, nee wij vermaken ons best met de klederdracht in spakenburg en de kraplap. Geweldig wat jullie zien en meemaken!! Heel fijn om te lezen en te zien. Veel liefs en veel plezier!
  4. Jeroen:
    5 augustus 2014
    En? Hoe was de Chili? Gaaf man jullie reisverhalen. Geniet ervan!
  5. Mel:
    10 augustus 2014
    Leuk Oz ik herleef ook wat Californië trips van mijzelf. en Mel's Diner je komt er nog wel een tegen. :--)