Dag 4 Mariposa - June Lake (300 mile)

29 juli 2014 - Beatty, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag genoten we als eerste van Amerikaanse wafels als ontbijt. Omdat er brand was in Yosemite , waren we genoodzaakt om een alternatief te kiezen.Het is lastig inschatten wat afstanden precies inhouden hier( als Nederlander dan;-)). Dus wij hadden bedacht om Mariposa grove ff te bezoeken( reuze sequuois daar). Maar dat was toch een half dagje werk. Met een pendelbus naar de trekpleister. Daar gekozen voor een wandeling( nee, niet dat stomme treintje wat Isabel een veel beter idee vond...) Geen kaart te vinden, dus maar gewoon gaan lopen . En dat was dus best heftig. Ongeveer 7 km , met veel steile stukken, op zoek naar een waterbron( en dan steeds bordjes tegen komen: nog 1 mile..) . Geen beren gezien, ondanks alle waarschuwingen om vooral geen eten te laten slingeren en afstand te houden. Wel een echte ranger. Stiekem op de foto gezet bij de aller aller grootste boom. Een deel van de bomen zwart geblakerd. Dit omdat ze( de lokale autoriteiten daar) gereguleerd af en toe een brandje stichten om zo de natuur een stapje voor te zijn( die doet dat namelijk ook af en toe, een fikkie stoken). De mens houdt van controle:-) De wandeling was prachtig. Daarna als beloning en mac bezocht( o ja, zijn die daar ook?) Dus iedereen moe maar voldaan klaar voor een omgeleide weg( i.v.m de brand) naar onze volgende bestemming. Onderweg nog een paar keer gestopt, onder anderen bij een pompstation waar de pompbediende knipperde met haar ogen toen ik enthousiast vertelde dat we richting Lee Vining gingen. Daar had ze nog nooit van gehoord. Toch uiteindelijk aangekomen om 20 uur, mede doordat Oscar er al weer snel een uurtje had afgesnoept door zijn snelle rijgedrag. In een prachtie bosrijke omgeving bij een meer aankomen, zijn we in de plaatselijke pub( Tiger bar) neergeploft voor een heerlijke Amerikaanse meatlof en fried chicken. Mooi land, Amerika:-) In een mooi motel , met veel ruimte, hebben we overnacht.