Dag 3 SFO - Mariposa (188 mile)

29 juli 2014 - Beatty, Nevada, Verenigde Staten

Al 2 dagen geen internet. Daarom met terugwerkende kracht een reisverslag van de afgelopen paar dagen.

Op dag 3 werd ik al op een normalere tijd wakker..... 07.30. In de lobby een kop koffie gedronken en geprobeerd een reisverslag te gaan schrijven.... helaas Internet werkte niet best. Daarom maar besloten om alvast de auto op te halen.

De autoverhuur was bereikbaar vanaf het vliegveld via een shuttle service. Ik had even op de kaart gekeken en bedacht dat het ook een mooi stukje was om hard te lopen.

Dus zo gezegd zo gedaan. Schoenen aan en gaan. Na een half uurtje hardlopen kwam ik uit bij de autoverhuur. Ik had in NL al geboekt en via een tip van een teamgenoot(bedankt Jos) ook online ingecheckt. Dat was handig want dan hoef je niet naar de balie maar kun je in de garage gelijk naar je auto.

Ik kreeg de sleutels en werd de auto gewezen. Een Chevrolet Tahoe.... V8 5.2 liter... een monster maar een heerlijke reisauto. Ik naar de uitgang. De portier vroeg naar het contract. Ik gaf hem mijn printjes maar hij was niet tevreden. ik moest terug naar de service balie. Gelukkig was t niet druk want ik moest heel stuntelig mijn eerste meters achteruit rijden in de parkeergarage.

De dame achter de balie was natuurlijk niet blij. Ik had Petra opgegeven als 2e chauffeur. En ze had er eigenlijk bij moeten zijn. Ik zeg nog, ja maar ik ben komen hardlopen. mijn vrouw ligt nog in bed. Anyway na even zeuren kreeg ik m mee.

Terug was zo gevonden. Er zat navigatie in de auto... top.

Auto ingeladen en op weg naar Mariposa. Een rit van 188 mile. (300 km). We vertrokken rond 11 uur. Eerst nog even snel naar een supermarkt voor wat water, snoep en een koelbox. Handig want je kunt overal ijsblokken krijgen en dan heb je koel water bij je.

Al met al duurde dat wel even, maar we waren onderweg.  Rond een uurtje of 12 reden we weg van de supermarkt. Vanuit de stad richting het open land. Heel mooi en afwisselend.

Mariposa is de toegang tot Yosemity Park.

De rit viel qua tijd wat tegen. Het is niet al te snel rijden en het terrein werd bergachtig dus gaat ook niet zo snel. We waren rond 1700 uur in Mariposa. Ingecheckt en hier hoorden we het nieuws. Er was een bosbrand in Yosemity uitgebroken. Een dag voordat wij er waren. Oorzaak was een blikseminslag in een boom.

Blijkbaar sliep het halve brandweerkorps van de omgeving ook in ons hotel want het parkeerterrein stond vol brandweerwagens.

We hadden eigenlijk bedacht om na aankomst nog even een sequoia bos te bekijken. Dit bleek anderhalf uur rijden te zijn. Joost was niet zo lekker(ws hitte en is inmiddels al over) dus dat hebben we niet gedaan. We zijn lekker in het zwembad gedoken.

We moesten wel ons reisschema aanpassen. Hierover morgen meer.

's avonds heerlijk gegeten en op tijd naar bed.